کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : 24 ابان 1397
 
بیانات رهبری

در محيط آموزش و پرورش بايد كارى بشود كه حتى يك استعداد از ميان اين ميليونها نوجوان و جوان ايرانى هدر نرود.

مدیریت دبستان

مدرسه ایده آل، نسل باشکوه می سازد.

نامگذاری سال 97

تور مجازی دبستان
پیام و کلام

تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید. پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند

الکساندر گراهام بل

کتابی که می‌خوانی، نباید به جای تو فکر کند، بلکه باید تو را به اندیشیدن وادارد.

جیمز مک واش

 

 

بیشتر بدانید

آیا می دانید ! ...

تمامی کلاس ها از آمادگی تا ششم از برد هوشمند استفاده می کنند!

و اینکه تمامی کلاس ها مجهز به اینترنت پرسرعت بوده و همه کلاسها آنلاین به وب متصل هستند!

و یا اینکه با تلفن گویای مدرسه و فقط با یک کد می توان شبانه روز از وضعیت دلبندتان اطلاعات را دریافت کنید!


آیا می دانید ! ...

مدرسه مهرگان دارای باغچه ی آموزشی برای فعالیت های آشنایی با گیاهان برای دانش آموزان می باشد!


آیا می دانید ! ...
مدرسه مهرگان با کاربست تکنولوژِی و شیوه های نوین آموزش و بهره برداری از سیستم های آموزشی ، مدرک ISO 9001 را از سازمان استاندارد با تایید ترکاک ترکیه و وری کوالیتی  همراه با استاندارد جهانی IAF دریافت کرد !
آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  78 نفر
تعداد بازدید :  855073 نفر
عنوان مقاله : نمونه سوال برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی
نویسنده :
مترجم :
تهیه کننده :
تاریخ تنظیم : 05 مهر 1396

1-ساماندهی محتوا و آموزش حوزه کار وفن آوری در پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی چگونه خواهد بود؟
در قالب پروژه و بر اساس نیازها
در قالب پروژه و براساس استعدادها و علایق
مهارت های مربوط به کار به صورت تلفیقی با سایر حوزه های یادگیری ارائه می شود
در پایه های اول تا سوم ابتدایی کار و فن آوری چندان فعال نیست

۲ علاوه بر ساعات موظف آموزش در تمامی پایه ها؛ چند ساعت به فعالیت های خارج از کلاس اختصاص می یابد؟

90  ساعت
 ساعت 50
70 ساعت
80 ساعت

۳ کدام گزینه جزو اصول حاکم برانتخاب راهبردهای یاددهی یادگیری نمی باشد ؟

امکان درک و تفسیر پدیده ها و وقایع را فراهم می سازد
انگیزه  دانش آموزان را از طریق کاوشگری تقویت می کند
فرصت لازم را برای پیوند نظر و عمل فراهم می کند
به صورت منعطف و مستمر اهداف را منعکس می کند

۴ سند تحول بنیادین آموزش وپرورش توسط کدام شورا و در چه تاریخی مصوب شده است؟

شورای عالی آموزش وپرورش آذرماه 1390
شورای عالی انقلاب فرهنگی  –آذرماه 1390
شورای عالی آموزش وپرورش آذرماه 1391
شورای عالی انقلاب فرهنگی  –آذرماه 1391

۵ در الگوی هدف گذاری برنامه درسی ملی چهار عرصه ارتباط دانش آموز کدام است؟

ارتباط دانش آموز با خود ـ خدا ـ خلق ـ اخلاق
ارتباط دانش آموز با  خود ـ خدا ـ خلق ـ خلقت
ارتباط دانش آموز با خدا ـ علم ـ عمل ـ اخلاق
ارتباط دانش آموز با  خود ـ خلق ـ علم ـ عمل

۶ کدام گزینه جزو مبانی هستی شناختی برنامه درسی ملی است؟

آفرینش انسان؛ هدفمند و در هماهنگی کامل  با غایت هستی است
جهان طبیعت در حال شدن و دگرگونی و حرکت مداوم است
علم انسان مراتب و سطوح مختلف دارد
انسان دارای نیازهای گسترده و متنوعی است

۷ آموزش مهارت های پدافند غیرعامل و آمادگی دفاعی مربوط به قلمرو کدام حوزه تربیت و یادگیری می باشد؟

مهارت های زندگی
کار و فن آوری
مطالعات اجتماعی
آداب و مهارت های زندگی و بنیان خانواده

۸ «اهتمام وسعی وکوشش در جهت حل معظلات ومشکلات مسلمانان» مربوط به کدام یک از گزینه های زیر می باشد؟

ارزش های مربوط به جامعه وکشور
ارزش های مربوط به جامعه جهانی
ارزش های مربوط به خلقت
ارزش های مربوط به امت اسلامی

۹ عبارت زیر نشانگر کدام اصل از اصول ناظر برنامه های درسی و تربیتی می باشد؟:
«برنامه های درسی و تربیتی باید به نیازهای گوناگون دانش آموزان و جامعه در سطوح محلی - منطقه ای؛ ملی و جهانی در کلیه ساحت های تعلیم و تربیت تاکید کند» 
تقویت هویت ملی
جامعیت
یادگیری مادام العمر
تعادل

۱۰ رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی مربوط به کدام گزینه است؟

ایمان
اخلاق
علم
تعقل

۱۱ رویکرد آموزش زبان های خارجی چگونه رویکردی است؟

رویکرد ارتباطی فعال
رویکرد اجتماعی فعال             
رویکرد ارتباطی خود باورانه
رویکرد ارتباطی فعال و خود باورانه

۱۲ کدام گزینه مربوط به مبانی معرفت شناختی برنامه درسی ملی نمی باشد؟

علم به مثابه کشف فعل خدا؛ دینی است
تحصیل معرفت محدویت زمانی ندارد
همه انسان ها از حقوق ذاتی برابر برخوردارند
علم انسان مراتب و سطوح مختلف دارد

۱۳ از نظر مبانی انسان شناختی برنامه درسی ملی، موانع اصلی حرکت متعالی انسان کدام یک از موارد هستند؟

نفس اماره ـ دنیا طلبی ـ جاه طلبی
جاه طلبی ـ شیطان ـ دنیا طلبی
نفس اماره ـ دنیا طلبی ـ شیطان
شیطان ـ نفس اماره ـ مقام طلبی

۱۴ کدام گزینه حاصل تلاش انسان برای درک واقعیت های هستی و کشف فعل خداوند است؟

ریاضیات
علوم تجربی
علوم انسانی و مطالعات اجتماعی
حکمت و معارف اسلامی

۱۵ یادگیری حاصل تعامل خلاق و هدفمند و فعال ....... با ....... است.

یادگیرنده یاددهنده
معلم دانش آموز
یادگیرنده محیط های متنوع یادگیری
یاد دهنده محیط های متنوع یادگیری

۱۶- در میان عناصر پنجگانه الگوی هدف گذاری؛ کدام عنصر جنبه محوری دارد؟

تعقل
ایمان
علم
عمل

۱۷ چرا متربی در جریان تربیت؛ نیازمند مدیریتی فعال است؟

زیرا انسان طبیعتی غیر فعال دارد
زیرا انسان طبیعتی فعال دارد
زیرا متربی در مقام یک انسان می باشد
انسان ذاتا نیاز به مدیریت دارد

۱۸ کدام گزینه جزو مبانی روان شناختی برنامه درسی ملی می باشد؟

مربی جایگاه محوری در تحقق اهداف تربیتی دارد
متربیان در جریان رشد؛ نیازمند راهنمایی و مشاوره اند
تهذیب نفس و تقوا موجب افزایش ظرفیت روحی انسان می شود
برخورداری از حیا و عفت و آراستگی ظاهری و پوشیدن لباس مناسب

۱۹ آموزش کدام مهارت شایستگی های لازم برای خود مدیریتی دانش آموزان در اداره امور روزمره زندگی را فراهم می کند؟

آداب اجتماعی
آداب و مهارت های زندگی
کارو فن آوری
اخلاق و تربیت اسلامی

۲۰ در رویکرد  گرایی توحیدی، دانش آموز:

امانت الهی و دارای کرامت ذاتی است
فطرت الهی در وجود او نهفته است
از اراده و انگیزه برخوردار است
همه موارد


بازدید: 103